Muntligredovisning

Så var det dags igen för muntlig redovisning imon.
Tänkte berätta lite om vad vi gör i min nya kurs Industriell design II. Det är en UNDERBAR kurs med en massa kreativt arbete. Idag fick vi en typ av uppgift där man ska utveckla en produkt med EXTREMA designkrav på en tid under tre timmar. Vi skulle göra en klocka till Swatch med deras tydliga krav på mått och typiska detaljer. För att göra detta ännu mer begränsat fick vi också ett tema och jag fick då Vampyr. Japp jag fick också Twilight i huvudet men tror du att någon i min grupp sett någon. så klart inte! så det blev en klassisk vampyrdesign. Vi hade en del fladdemöss och en bakgrundsild på urtavlan med fullmåne gravstenar och bloddroppar. Denna klocka skulle sedan leveras i en passande kartong som skulle tillverkas i prototyp så det blev klippa, klistra och måla. Denna gjorde vi som en kista och gjorde till och med en nyckel i papper som passade. Man känner sig lite som dagisbarn men det är såååå KUL!

synd bara att jag inte har några kort.

Imon är det dock dags för redovisning av en lära gå vagn för synskadade barn. Det är vanligt att barnen inte hittar en motivation att gå eller krypa i samma ålder som seende barn så detta har varit superkul att utveckla fram.

Ha en skön kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0