sopplunch =)

Hej hej!
Idag fick jag för mig att äta soppa igen. det är så himla gott och jag får aldrig i min pojkvän detta så lunchen passar mig perfekt. Idag blev det spenatsoppa med gröna ärtor. Blev jättegott. Hälde i ett tiotal bitar fryst hackad spenat i en kastrull med ½ vatten ½ mjölk i (ca 2dl) och sedan i med ärtorna. låter detta koka och bli varmt och sedan hälde jag i skickatat vetemjöl för att slippa klumpar. slängde i lite flingsalt och varnligt salt och lite svartpeppar. Blev såååå gott. Det var nog inte sista gången.

köpte för övrigt spenaten och ärtorna som ekologiskt. Kolla på det nästa gång du handlar. det kan vara billigare som det blev för mig. =) bra för plånbok, natur och mig. =D

Ha en lika härlig vårdag som jag haft idag.

Kram

Kommentarer
Postat av: Ella

Oh vad gott det lät!! Här hemma gör vi broccolisoppa med nybakta frallor! Att man inte gör soppa oftare? Det är ju så underbart gott! KRAM TILL DIG!!

2010-03-10 @ 19:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0