Grönsakssoppa

Gjorde denna underbara grönsakssoppa till lunch idag.

Recept:
1 liter Vatten
3 tärningar grönsaksbuljong
2 stora morötter
2 stora potatisar (ej mjölig sort)
1 dl frysta ärtor
en näve hericoverts (jag hade frysta)
5 stora knippar fryst broccoli
en gäng sockerärtor

Koka upp vattnet och tillsätt buljongtärningarna. Undertiden skala och tärkna potatisen och morötterna. Tillsätta alla grönsaker utaom sockerärtorna. Låt koka under lock. när potatisen har bara en aning tuggmotstånd läggs sockerärtorna i. De är supergoda lite knapriga. klara att ära på under 20 min. (bortsätt från disken då =P )



Kommentarer
Postat av: Ella

Oh den soppan såg riktigt god ut:) Kram

2010-02-07 @ 22:10:26
Postat av: Karolina

hejsan. nu har jag lagt upp lite bilder från frankrike ;) jag äter massa goda saker här nere ska du veta ;) ska försöka lära mig endel matlagning tills jag kommer hem! Kramar

2010-02-11 @ 11:22:37
URL: http://sofistikerat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0